Wat onderscheidt jou?
Je neemt deel aan webinars. Sommige tips ken je al en een enkele tip niet. De tip die je niet kent is mooi meegenomen en pas je toe.
Je noteert tijdens het webinar ook voorbeelden van websites van con-collega’s om na te gaan hoe zij succesvol hun business uitoefenen. Later bezoek je deze sites. Stiekem hoop je dat je hier aantreft wat jij ook doet. Actieve vraagstelling, mooi beeld en een goede indeling. Je leest aandachtig, zoekt bevestiging en je pikt de punten eruit die jij nog niet toepast. En past deze toe op jouw site.
En dan?
Goed bezig?
Je bent blij met deze tips. Maar wat als je deze tips doorvoert? Heb je dan het eindresultaat dat je wilt?
De tips toepassen is prima. Maar wat je wilt op jou site is jezelf zijn. Je wilt jouw publiek raken.
Om jouw publiek goed te raken, ligt jouw antwoord verscholen in jouw DNA. Om er voor jezelf achter te komen hoe jouw DNA eruit ziet, stel je jezelf een aantal vragen. De eerste belangrijke vraag die je jezelf stelt is.
Wat onderscheidt jou?
Schrijf voor jezelf de woorden op die op deze vraag voor jou betrekking hebben. Op elk woord stel je jezelf weer de vraag waarom dit op jou betrekking heeft. De gedachte achter de gedachte. Deze techniek brengt je steeds dichter bij jouw kern, jouw DNA.
Willem is 57 jaar en moet nog 10 jaar werken. Hij wil graag zijn jarenlange werkervaring in de internationale interieurbranche delen met start-ups in dezelfde branche. De doelgroep is bekend. De expertise van Willem is bekend. Maar wat schrijft Willem nu op zijn site zodat hij start-ups raakt?
Op de vraag wat Willem onderscheidt kun je zwart / wit gezien de volgende antwoorden geven:
- jarenlange ervaring
- interieurbranche
- passie
- senior
Op de site zou je hier een tekst van de volgende strekking kunnen vinden:
Mijn senioriteit door jarenlange ervaring in de interieurbranche zet ik met veel passie in voor start-ups die in deze branche hun product succesvol in de markt willen zetten.
Verrassend genoeg kwam tijdens bovengenoemde techniek bij Willem het volgende naar voren:
- ambitieuze mensen helpen
- innovatieve ideeën het levenslicht laten zien
- interieurbranche levendig houden met mooie duurzame ontwerpen
- middelen en mensen koppelen
Op de site van Willem staat nu de volgende tekst:
Graag help ik ambitieuze mensen met innovatieve duurzame ideeën en ontwerpen op interieurs gebied. Ik geef deze ideeën en ontwerpen een kans van succes door het koppelen van mensen, middelen en bedrijven. Mijn doel is de interieurbranche levendig houden met mooie duurzame ontwerpen die continue blijven verrassen.
Optie 2 is waar Willem in de kern voor staat. Dit is zijn authenticiteit, zijn merk DNA. Hiermee raakt Willem zijn publiek.
Benieuwd naar het antwoord op de eerste vraag van jouw DNA? Stuur mij een email en ik neem contact met je op.