Zoekwoorden SEO of woorden die jouw verhaal vertellen?
Zoekwoorden. Als ik achter mijn laptop zit, verzin ik het ene na het andere zoekwoord. Resultaten van een zoekwoord brengen mij vaak op gedachten naar andere gerichte samengestelde zoekwoorden. Op zoek naar die relevante informatie waar ik antwoord krijg op mijn vraag. Maar wat maakt het dat de ene site een plekje krijgt in mijn hoofd en de andere niet? Ik heb alle website toch gevonden op een voor mij relevante zoekopdracht?
Ik ben zzp-er. Los marketingvraagstukken op voor kleine ondernemingen waar kennis en/of mankracht hierover ontbreekt. De peilers van mijn bedrijf zijn concrete communicatie en coördinatie. Concreet staat voor handen en voeten geven aan de oplossing van een probleem. Communicatie zorgt ervoor dat ik zowel intern als extern jouw marketing activiteiten omzet in een daadwerkelijke boodschap. Coördinatie betekent het ook doen. Vraag je mij krijg je meer dan alleen een advies.
In een persoonlijk gesprek komt dit goed bij ondernemers over. Begrijpen met welke werkzaamheden ik hun verder kan helpen. Ik geef mijn visitekaartje. Op mijn website kunnen zij op het tijdstip dat hen schikt, ons gesprek nog eens rustig nalezen. Het verhaal dat zij van mij persoonlijk hebben gehoord en hoe zij mij als persoon hebben gezien, lezen en zien zij ook op mijn website.
Maar hoe vinden die ondernemers mij als zij mij nog nooit persoonlijk zijn tegengekomen? Welke zoekwoorden typen zij in om mijn bedrijf te vinden? 90% van de mensen die op internet aanwezig zijn, zoeken op internet, met de pijnpunten die hen op dat moment bezig houden. Of dit nu op google, bing of yahoo is.
Welke zoekwoorden typen jouw toekomstige klanten in op zoek naar jou? Jij weet niet wie die klant is en die klant weet niet wie jij bent! Hoe mooi is het internet. Je hebt een gemeenschappelijk belang jij verkoopt iets wat die klant wilt hebben. En je kent elkaar nog niet. En je kunt elkaar vinden door de juiste zoekwoorden te gebruiken. Jij omdat je deze zoekwoorden hebt geplaatst op je website. En die toekomstige klant omdat hij of zij die zoekwoorden intypen.
Jij bedenkt de primaire zoekwoorden. Door het gebruik van onder andere Google Keywordplanner of Ubbersuggest typ je 1 zoekwoord in en verschijnen er legio opties voor het toepassen van meerdere zoekwoorden. Beide goede tools die je op weg helpen om die nog niet bekende klant te vinden.
Op weg helpen, maar niet meer dan dat! Maak gebruik van deze tools tot op zekere hoogte. Wijk niet af van jouw verhaal. Zorg ervoor dat jouw zoekwoorden betrekking blijven houden op de kern van jouw merk. Want jouw website eenmaal gevonden op zoekwoorden, moet wel goed weergeven wie jij bent. Dan pas raak jij die toekomstige klant. Zo krijg jij dat plekje in het hoofd van die bezoeker. Want stel je nou eens voor dat je zo je best hebt gedaan met de juiste zoekwoorden te vinden en die klant ziet jou site en denkt, nou dat vind ik niets en weg is hij. Waar heb je dan zo je best voor gedaan?
Zoekwoorden toepassingen is relevant en zeker succesvol als de inhoud van je boodschap weergeeft wie je bent, wat je doet en hoe je dat doet. Dat levert zeker mooie klanten op.
Wil jij dat jouw toekomstige klanten jou vinden via het internet? Maar dat de authenticiteit van jouw bedrijf blijft bestaan? Vind je dit niet eenvoudig en wil je hierover eens van gedachten wisselen? Stuur mij een email of bel. Laten wij samen kijken hoe het gebruik van zoekwoorden en het verhaal van jouw bedrijf hand in hand kunnen gaan.